Środa, 14.11.2018, imieniny: Emila, Laury, Rogera

Teatr Muzyczny proponuje

  • 23.10.2018, 13:36
Teatr Muzyczny proponuje
Poniżej przedstawiamy propozycje Teatru Muzycznego na listopad 2018 r.
 

 

BARON CYGAŃSKI

Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Liliana Jankowska, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak

To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica - Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.

Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb) powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.

Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna - przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

 

9 i 10 listopada, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety: 60-80 zł
 
 

"Polska - Nasza Niepodległa" - koncert z okazji rocznicy odzyskania Niepodległości

Inauguracja Sceny Kameralnej Teatru Muzycznego w Lublinie

Wystąpią: soliści: Anna Barska, Patrycjusz Sokołowski; piano – Małgorzata Papiewska, prowadzenie: Paweł Świętorecki
 
W listopadzie chcielibyśmy oddać hołd tym wszystkim którzy walczyli o Polskę, o Polskę niepodległą. Muzykę i pieśni patriotyczne związane ze świętem odzyskania niepodległości chcielibyśmy przypomnieć w koncercie „Polska - Nasza Niepodległa” na naszej scenie kameralnej, która właśnie 11.11.2018 zainauguruje swoją działalność. To święto jest świętem szczególnym dla każdego Polaka, dlatego też w tym wyjątkowym dniu, dniu świątecznym, nasza scena kameralna rozpocznie swoją działalność. Podczas koncertu usłyszymy piękne arie operowe i pieśni patriotyczne które często pomagały przetrwać trudne chwile różnych zawieruch wojennych które dotykały naszą ojczyznę. Usłyszymy melodie które były i są obecne w każdym domu i sercu. Melodie które są znane wszystkim niezależnie od wieku i poglądów politycznych. Ta muzyka to nasze dziedzictwo zawarte w pieśniach i historia zapisana w słowach. Zapraszamy na ten szczególny koncert na naszą Scenę Kameralnej.
 

11 listopada, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety: 20 zł
 
CALINECZKA

Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Scenografia i kostiumy: Ireneusz Salwa, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca i Mirosław Korbut, Przygotowanie wokalne: Zofia Bernatowicz, Kierownictwo Muzyczne: Janusz Baca, Zofia Bernatowicz

Baśnie Andersena ujmują, zawierają głęboki sens humanistyczny i przekazują uniwersalną, ponadczasową wartość: przez zaczarowany świat kolorowych kwiatów, zwierząt, owadów, wróżek, dobrych i złych duchów ukazują ludzkie charaktery i problemy. Wszyscy przecież znamy: Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu, Królową śniegu i wiele innych cudownych bajek autorstwa tego wspaniałego baśniopisarza.

Zapraszamy na wspaniałą podróż i zapierające dech w piersiach przygody maleńkiej dziewczynki i jej przyjaciół w magicznym świecie przyrody. Otóż w tajemniczych okolicznościach pojawia się maleńka Calineczka, która staje się radością pewnej starszej Pani. Piękny kwiat nenufaru służy jej za kołyskę, błękitne płatki fiołków zastępują materac, a płatek róży - kołdrę. Marzeniem Calineczki jest kraina elfów, lecz w trakcie swojej podróży, zostaje porwana przez rodzinę muzykujących żab „Trio skrzek”, a następnie trafia do "Rewii szczypawek". W trakcie swojej wędrówki napotyka mysz, kreta i wiele innych ciekawych postaci. Jaki los czeka piękną dziewczynkę, komu przypadnie do gustu? …zobaczymy już wkrótce, na scenie teatru! Ta przepełniona muzyką i śpiewem opowieść zapewni całej Twojej rodzinie doskonałą zabawę i udowodni, że nie trzeba być dużym, by dokonać wielkich czynów i stać się kimś naprawdę wyjątkowym.

Główne role zgrają dzieci, wybrane w drodze castingu, na scenie zobaczymy także solistów, chór, balet oraz orkiestrę Teatru Muzycznego w Lublinie

 

14 listopada, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety: 32-40 zł

 

ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA
 
Reżyseria: Mirosław Siedler, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
 
Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.

“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”.

Czas trwania spektaklu: ok. 3 godziny, z dwiema przerwami

18 listopada, godz. 16:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-60 zł
 
ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA
 
Reżyseria: Mirosław Siedler, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
 
Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.

“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”.


Czas trwania spektaklu: ok. 3 godziny, z dwiema przerwami

20, 21 i 22 listopada, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-60 zł
 
KSIĘŻNICZKA CZARDASZA
 
Reżyseria: Artur Hoffman, Kierownictwo muzyczne: Piotr Wujtewicz, Tomasz Chmiel, Scenografia: Ireneusz Salwa, Choreografia: Grzegorz Kawalec, Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
 
Księżniczka Czardasza - najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kalmana i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).

Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!


Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 40 minut, z dwiema przerwami.

24 listopada, godz. 18:00 i 25 listopada, godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 60-80 zł
 
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
 
Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel
 
„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.

Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

27 listopada, godz. 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-50 zł
 
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
 
Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel
 
„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.

Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

28 listopada, godz. 9:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-50 zł
 
BAL W SAVOYU
 
Reżyseria: Artur Hofman, Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Artur Hofman, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera: Paweł Stanisław Wrona, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
„Bal w Savoyu” Paula Abrahama to rewiowo-musicalowa operetka w III aktach, której libretto stworzone zostało według najlepszej receptury opracowanej przez takich geniuszy gatunku jak Strauss, Kalman czy Lehar.

To historia towarzysko-miłosna ujawniająca ciągoty międzywojennych elit do wyzwalania się z wiktoriańskiej moralności, podana oczywiście w sosie genialnie syntetycznym. W tej rewiowej i przepysznej aranżacyjnie operetce reprezentant elit frenetycznie balujących u progu zmierzchu bogów brata się z synem orientu, a wybitnie uzdolniony artysta okazuje się być artystką i dokonuje publicznego coming out’u – gdzież, jak nie na wielkim balu w hotelu Savoy!

Tytuł ten był już dwukrotnie wystawiany przez nasz teatr (w 1962 oraz 1989 roku) i za każdym razem cieszył się niesamowitym wzięciem. Spowodowane było to przede wszystkim muzyką, pozwalającą określać „Bal w Savoyu” operetką zaiste musicalową. To właśnie kompozytor dzieła Paul Abraham był tym, który zaimportował jazz na wielkie sceny Europy jeszcze w latach 30-tych XX wieku. Dodatkowym atutem dzieła jest, wzbudzająca zachwyty publiczności imponująca liczba tańców charakterystycznych dla międzywojnia (foxtrot, shimmy, tango, slow fox), z czego skrzętnie korzysta efektowna choreografia.

"Bal w Savoyu" to dzieło jednocześnie piękne i magnetyzujące, a wątki zaakcentowane w naszej adaptacji z pewnością frapować będą umysły w szerokim dyskursie publicznym...

30 listopada, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 60-80 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu
 
 
 
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe